Biuletyn Wielkiej Armii – zima 2014.

Witajcie serdecznie i od razu życzę Wam szczęśliwego Nowego Roku! Oby obfitował w mnóstwo sukcesów osobistych, zawodowych i wiele wygranych bitew od Śródziemia, przez głęboki kosmos, aż po napoleońskie równiny. Tych ostatnich oczywiście najwięcej 🙂

Po bardzo długiej przerwie spowodowanej licznymi przeszkodami, w ostatnim miesiącu udało mi się znaleźć sporo czasu, żeby wznowić prace nad systemem.
Chciałbym doprowadzić tę pracę do końca, zwłaszcza, że otrzymywałem wiele pozytywnych opinii od graczy i forumowiczów, nie mówiąc już o dotychczas zaangażowanym czasie.

Z przyjemnością informuję zatem, że kończę pracę nad BATALIONOWĄ wersją podręcznika, w której jedna podstawka będzie symbolizować jeden batalion piechoty, lub dwa szwadrony jazdy.
Dlaczego akurat dwa szwadrony? Ze względu na szerokość frontu jednostki i skalę gry, gdzie 1cm = ok. 33metry.

„Batalionowa” wersja ma kilka różnic w stosunku do dywizyjnej:

1. Skala gry. 1cm = 33 metry terenu, czyli 30cm to około kilometra. Oznacza to, że zamiast map taktycznych można używać spokojnie makiet, przedstawiających wzgórza, domki itp. Oczywiście jeśli ktoś chce może też używać wielkich map, albo połączenia jednego z drugim!

2. Jednostki. Oddziały mają dokładnie takie same podstawki, jak w wersji dywizyjnej, ale symbolizują inne oddziały. Podstawka piechoty to batalion złożony z 600 żołnierzy, podstawka jazdy to dwa szwadrony jazdy, czyli około 300 jeźdźców. Podstawka z armatą to JEDNA bateria artylerii, czyli od 8 do 12 dział. Jak widać skala bitwy jest znacznie mniejsza, ale dzięki temu umożliwia rozgrywanie wielu mniejszych, ciekawych starć. Bez problemu można odtworzyć bitwę pod Raszynem, Vimeiro, czy Marengo.

3. Zasady. Większość pozostała bardzo podobna, jak w wersji dywizyjnej, choć nastąpiły pewne zmiany, które przystosowują system do tej innej skali. System rozkazów jest taki sam, z tymże teraz wydajemy polecenia dowódcom dywizji, a Ci aktywują podległe im brygady. Zmienił się nieco system walki i strzelania. Oddziały nie mają już wytrzymałości (sztuczny to parametr), została natomiast ich Wartość Bojowa, która zmniejsza się w wyniku walki. Nadal jest sporo kostek do rzucania (co lubimy robić), ale nieco więcej tabel, które w czytelny sposób pokazują kto ile stracił żołnierzy.

Wszelkie następne informacje o postępach pojawią się na blogu gry.

Na zachętę, tak wygląda teraz roboczy podręcznik:

Trzymajcie proszę kciuki za powodzenie 🙂

Reklamy

Jedna myśl nt. „Biuletyn Wielkiej Armii – zima 2014.”

  1. Bardzo się cieszę Maćku, że temat znów odżył 😉 Ulżyło mi, bo myślałem, że sprawa wargamingu napoleońskiego w skali 20 mm mocno znów podupadła i już zbierałem się pisać do Ciebie. Jak zawsze z wielkim zainteresowaniem będę śledził jego rozwój, a w sprzyjających okolicznościach będę wspierał jak będę mógł najlepiej. Może uda mi się coś w końcu pomalować 😉
    Szkoda tylko, że życie nie składa się z samych przyjemności i hobby ;-).
    Życzę powodzenia i nie słabnącej energii przy budowie systemu.
    Pozdrawiam
    Artur

Skomentuj

Wprowadź swoje dane lub kliknij jedną z tych ikon, aby się zalogować:

Logo WordPress.com

Komentujesz korzystając z konta WordPress.com. Wyloguj / Zmień )

Zdjęcie z Twittera

Komentujesz korzystając z konta Twitter. Wyloguj / Zmień )

Facebook photo

Komentujesz korzystając z konta Facebook. Wyloguj / Zmień )

Google+ photo

Komentujesz korzystając z konta Google+. Wyloguj / Zmień )

Connecting to %s