Kilka informacji

W najbliższy czwartek będziemy mieli okazję rozegrać kolejną bitwę i wypróbować niewielkie zmiany, jakie zaszły w systemie po ostatnich testach.

Szczególnie zwrócić uwagę mamy na dwie kwestie:
1. Nową tabelę walki.
2. Kwestię strzelania do szarżujących jednostek/strzelania do walki.

OLYMPUS DIGITAL CAMERA
Kolejny obraz impresjonisty „Walka o wzgórze podczas bitwy o Inżynierno”.

1. Im więcej pojawiało się ciekawych współczynników, które uatrakcyjniają rozgrywkę (nie zmieniając jej szybkości), tym bardziej pilną sprawą stało się zgromadzenie ich w jednym miejscu. Zaczęło bowiem dochodzić do sytuacji, że zapominamy o jakimś modyfikatorze, który jest w podręczniku, a nie ma go w tabeli walki. Dlatego też przeorganizowałem całkowicie tabelę; przede wszystkim podzieliłem ją na efekty pomiędzy kawalerię i piechotę, czyli w różnych sytuacjach piechota i kawaleria dostaje odmienne bonusy, co jest nie tylko zgodne z realiami, ale sprawia, że sama strategia staje się zabawniejsza i zmuszająca do myślenia.
Poniżej fragment tabeli walki:

przykładtabeliNajbliższa gra ma pokazać, czy takie podejście się sprawdza, a właściwie to ma bardziej wykazać, czy przyjęte współczynniki są w porządku.

2. Strzelanie do walki i strzelanie do szarżujących jednostek jest jedną z kwestii, które nie do końca są dobrze ustalone. W trakcie rozwoju gry próbowane były różne rozwiązania, m.in. całkowite zabronienie strzelania do walki, zezwolenie, zezwolenie ale z minusami itd. Ostatnio pozwalaliśmy to czynić, ale dając minusy do trafienia.
Strzelanie do walki jest mało realne w czasach napoleońskich, zasadniczo nie praktykowało się takich posunięć (to nie Braveheart ze słynną sceną bitwy pod Falkirk), ale samo rozwiązanie istniało w jednym celu, aby odzwierciedlić fakt, że szarżujące oddziały mogą w trakcie szarży dostać się pod ogień jednostek, na które nie szarżują. Czyli np. atakując piechotę, przejadą koło stanowisk artylerii, która ich ostrzela, czasem stopując taką szarżę. Pozwolenie na strzelanie do walki, umożliwiało w pewnym stopniu odzwierciedlenie tej sytuacji, chociaż również doprowadzało do czasem dziwnych sytuacji. W trakcie najbliższej bitwy będziemy testować różne metody poradzenia sobie z tym wyzwaniem, bazujące zresztą na różnych innych systemach, również nie historycznych.
Oczywiście wyniki testów będą znane 🙂

Kolejna radosna wiadomość, to że dołączyliśmy do Wrót, czyli polskiej sieci blogów bitewnych. Link z bannerem jest widoczny po lewej stronie oraz w sekcji linki.

Jest jeszcze jedna niespodzianka związana z pokazami gry, ale na razie nie chcę o niej więcej pisać, dopóki nie będzie pewna na 100%. Gdy tylko dostanę potwierdzenie i zgodę to oczywiście informacja pojawi się na blogu. Trzymajcie proszę kciuki (jak zawsze zresztą).

Na koniec, przypominam o naszej kampanii crowdfundingowej, jest coraz więcej wspierających, a do końca pozostało 25 dni:
http://www.myseed.pl/project/show/bogowie-wojny-napoleon-druk-20-egzemplarzy-podr-cznika-historycznej-gry-bitewnej.html

Advertisements

Skomentuj

Wprowadź swoje dane lub kliknij jedną z tych ikon, aby się zalogować:

Logo WordPress.com

Komentujesz korzystając z konta WordPress.com. Log Out / Zmień )

Zdjęcie z Twittera

Komentujesz korzystając z konta Twitter. Log Out / Zmień )

Facebook photo

Komentujesz korzystając z konta Facebook. Log Out / Zmień )

Google+ photo

Komentujesz korzystając z konta Google+. Log Out / Zmień )

Connecting to %s