Weekendowo: Podsumowanie 2014 roku.

Zbliża się połowa stycznia i najwyższy czas zrobić takie podsumowanie, postanowiliśmy jednak specjalnie poczekać kilka dni dłużej, dlatego, że 9 stycznia minęły dokładnie 2 lata od założenia oficjalnego bloga BW-N.

Dwa lata temu system istniał już od długiego czasu – pierwszą bitwę, na zasadach liczących 10 stron (sic!) rozegraliśmy 6 sierpnia 2011 roku. Od tego czasu z projektu fanowskiego, autorskiego, projekt przekształcił się w poważne przedsięwzięcie. Mimo wszystko sprawia on, powiększonej przecież znacznie, ekipie GM Boardgames dużo przyjemności. W końcu jego założenie pozostało takie samo – system powstał i powstaje z sympatii/miłości/fascynacji wojnami napoleońskimi.

Nie czas dziś jednak na pisanie historii powstawania systemu, chociaż taki opis też powstanie bliżej premiery. Dziś pora na podsumowanie ubiegłego roku i porównanie go do roku 2013.

W roku 2014 blog BW-N odwiedziło 5.827 osób, które ogółem przeglądały wszystkie strony i podstrony 15.560 razy. To wzrost o 379% w porównaniu z rokiem 2013.

Oczywiście liczba osób jest w praktyce liczbą wejść na bloga, gdyż wielu użytkowników powtarzało się.

Nasi goście pozostawili dokładnie 222 komentarze, za które serdecznie dziękujemy.

Było co komentować, gdyż ogółem powstało 135 wpisów.

A oto ranking najpopularniejszych stron i wpisów bloga:

1. Strona wpisów – 7209 kliknięć. Ten wynik nie dziwi, gdyż wszystkie nowe wpisy pojawiają się właśnie tutaj.

2. Pliki – 853 kliknięcia.

3. O grze – 682 kliknięcia.

4. Armie i figurki – 658 kliknięć.

5. Strona główna – 389 kliknięć.

6. Rzecz o figurkach: plastiki kontra metale, czyli dlaczego 1:72 jest dobrą skalą dla wojen napoleońskich – 373 kliknięcia. Był to jednocześnie najpopularniejszy w ubiegłym roku wpis na blogu. Jeśli ktoś jeszcze nie miał okazji przeczytać, to podajemy link: https://bogowiewojny.wordpress.com/2014/01/13/rzecz-o-figurkach-czyli-plastiki-kontra-metale-172-kontra-15mm/

7. Videoporadniki – 296 kliknięć. W tym roku spodziewamy się dużego wzrostu, gdyż w miarę przybliżania premiery będą pojawiać się liczne filmiki wyjaśniające zasady gry.

8. Linki – 181 kliknięć.

9. Napoleońska ciekawostka, relacja z wizyty w „Museo Napoleonico” w Hawanie – 180 kliknięć. To jednocześnie najbardziej wartościowy naukowo i historycznie wpis na blogu. W tym roku mamy zamiar kontynuować podobne tematy. Jeśli ktoś jeszcze nie miał okazji przeczytać, to zapraszamy tutaj: https://bogowiewojny.wordpress.com/2014/03/08/napoleonska-ciekawostka-relacja-z-wizyty-w-museo-napoleonico-w-hawanie-czesc-i/

10. Publikacja list armii, czyli Biuletyn Wielkiej Armii z 22 kwietnia 2014 roku – 155 kliknięć.

Jeśli chodzi o relacje z imprez, to największą popularnością cieszyła się fotorelacja z Falkonu w 2014 roku, w Lublinie – miała 125 kliknięć (13 miejsce): https://bogowiewojny.wordpress.com/2014/11/12/fotorelacja-z-falkonu-2014/

Najpopularniejszym raportem bitewnym, była bitwa o Svitavy, pierwsza bitwa na dużą skalę na zasadach BW-N – 104 kliknięcia. Wzięło w niej udział (w przeliczeniu) 50 tysięcy żołnierzy. Bitwę rozegraliśmy w sierpniu. Dla porównania w ostatniej dużej bitwie, pod La Rothiere, walczyło już 160 tysięcy żołnierzy. Kolejne, jeszcze większy bitwy w przygotowaniu 🙂
O bitwie o Svitavy można poczytać tutaj: https://bogowiewojny.wordpress.com/2014/08/13/raport-bitewny-bitwa-o-svitavy-czyli-jak-wyglada-starcie-z-udzialem-50-tysiecy-zolnierzy/

Najpopularniejszym wpisem z cyklu weekendowo był ten, dotyczący stuletniej japońskiej planszówki – 110 kliknięć. https://bogowiewojny.wordpress.com/2014/11/21/weekendowo-stuletnia-japonska-planszowka/

Skąd przybywali goście naszego bloga?

Najpopularniejszą stroną, z której przybywali goście naszego bloga, było Forum Strategie, na którym jest oficjalny temat poświęcony BW-N. Serdecznie dziękujemy Forum za przyjęcie naszej ekipy.

Na drugim miejscu znajdują się bitewne Wrota, zaś na trzecim, blog Kadrinaziego: http://kadrinazi.blogspot.com/

Dużo osób wchodziło też przez Facebooka, oraz doskonały portal napoleon.org.pl

Najchętniej odwiedzane strony/linki:

Najchętniej nasi goście klikali w zdjęcia (zapewne z raportów bitewnych), następnie w pliki (demo, listy armii, awangardy), a także bardzo dobrą stronę plasticsoldierreviev.com

Na kolejnych miejscach znalazło się Forum Strategie oraz blog Fromholda „Jak to na wojence…”, którego blog bardzo polecamy: http://fromholdblog.blogspot.com/

Kraje:

Blog BW-N odwiedzano z kilkudziesięciu krajów na całym świecie – ze wszystkich kontynentów oprócz Antarktydy. Tego ostatniego nie jesteśmy pewni, bo nie ma danych 🙂

Oczywiście na pierwszym miejscu była Polska. Na drugim Wielka Brytania, na trzecim Francja, na czwartym Rosja, na piątym Stany Zjednoczone, na szóstym Niemcy, na siódmym Luksemburg, na ósmym Ukraina, na dziewiątym Holandia i na dziesiątym Szwecja.

Jednocześnie chcielibyśmy pozdrowić naszych gości z tak dalekich krajów, jak: Kolumbia, Filipiny, Wenezuela, Japonia, Wietnam, Korea Południowa, Arabia Saudyjska, Zjednoczone Emiraty Arabskie, Nowa Zelandia, Peru, RPA, Brazylia, Argentyna, Kanada, Australia.

Pozdrawiamy też naszych bliższych sąsiadów z Turcji, Norwegii, Szwajcarii, Rumunii, Węgier, Belgii, Austrii, Islandii, Czech, Irlandii, Chorwacji, Białorusi, Słowacji, Hiszpanii i Włoch.

Komentarze:

Wspomnieliśmy na początku, że nasi goście napisali 222 komentarze. Najaktywniej komentującymi byli Olbracht (31), Dardzin (21) oraz Fromhold (10). Serdecznie dziękujemy.

Oto podsumowanie 2014 roku, mamy nadzieję, że wraz z kwietniową premierą systemu, nasze statystyki będą wyglądały jeszcze lepiej. Wszystkiego dobrego w Nowym Roku!

Ekipa GM Boardgames.

Advertisements

2 myśli nt. „Weekendowo: Podsumowanie 2014 roku.”

  1. Wszystkiego Najlepszego z okazji Waszej rocznicy! Dwa lata to już bardzo dobry wynik – gratuluję! Pamiętam początki Waszego systemu na Forum Strategie i widzę bardzo imponujący rozwój. Czekam na wydanie zasad i życzę dalszych sukcesów!

Skomentuj

Wprowadź swoje dane lub kliknij jedną z tych ikon, aby się zalogować:

Logo WordPress.com

Komentujesz korzystając z konta WordPress.com. Log Out / Zmień )

Zdjęcie z Twittera

Komentujesz korzystając z konta Twitter. Log Out / Zmień )

Facebook photo

Komentujesz korzystając z konta Facebook. Log Out / Zmień )

Google+ photo

Komentujesz korzystając z konta Google+. Log Out / Zmień )

Connecting to %s