Orły nad Kaczawą – premiera na Falkonie

Z wielką przyjemnością chcielibyśmy ogłosić, iż po wielu opóźnieniach i przesunięciach terminów Orły nad Kaczawą będą miały swoją premierę podczas festiwalu fantastyki Falkon w Lublinie. Po weekendzie będzie można ją kupić online poprzez napisanie zamówienia na naszego maila: biuro@gmboardgames.com.

Dodatek będzie miał formę „zeszytu”, liczącego 36 stron w formacie A4, czarno biały – z kolorową, twardszą okładką (część zewnętrzna i wewnętrzna). Forma zeszytowa sprawia, że nie potrzebna jest obwoluta, ponieważ strony są połączone zszywaczem. Dlatego też Kaczawa jest podzielona na dwa zeszyty, pierwszy zawiera wszystkie nowe przepisy, drugi – którego skład dopiero trwa – rozpiski wszystkich armii, uczestniczących w bitwie nad Kaczawą oraz statystyki nowych jednostek.

Dodatek graficznie jest stylizowany na starą gazetę.

Dodatek nie jest samodzielny, do grania w nowe przepisy potrzeba pełnej wersji podręcznika. Po nauczeniu się zasad, wystarczy jednak mieć ze sobą Kaczawę i erratę/tabele/statystyki – są tam wszystkie potrzebne tabele.

Kaczawa dodaje kilka nowych przepisów, upraszczając nieco grę i przyspieszając ją, zwłaszcza jeśli chodzi o rozkazy. Daje też więcej opcji, jak amunicja dla armat, wydzielanie pojedynczych batalionów itd.

Chcieliśmy w tym miejscu serdecznie podziękować wszystkim osobom, które pomagały przy pracach nad tym dodatkiem, które wymieniliśmy w jego treści.

onk2-crop

Przedstawiamy spis rozdziałów w Kaczawie, aby dać jak najlepszy pogląd na to, co nowy dodatek zawiera:

Rozdział I – sierpień 1813 roku na Dolnym Śląsku i Łużycach

Rozdział II – system kampanii
Wstęp
2.1.    Zasady podstawowe
2.2.    Mapa kampanii
2.3.    Skala czasowa kampanii
2.4.    Cele kampanii
2.5.    Wystawianie armii
2.6.    Generałowie
2.7.    Zdolności specjalne armii i wykupione ulepszenia
2.8.    Działania operacyjne i poruszanie się oddziałów w kampanii
2.9.    Marsz na odgłos dział
2.10.    Forsowne marsze i marsze nocne
2.11.    Wyznaczanie awangard
2.12.    Rozpoznanie
2.13.    Umacnianie pozycji
2.14.    Zaopatrzenie
2.15.    Bitwy – informacje podstawowe i bitwa awangard
2.16.    Bitwy korpusów i walki trwające dwa dni
2.17.    Wynik bitwy korpusów, odwroty i pościgi
2.18.    Odwrót w trakcie bitwy awangard
2.19.    Straty wśród jednostek
2.20.    Uzupełnienia strat
2.21.    Weterani
2.22.    Zwycięstwo w kampanii
2.23.    Opcjonalne zasady zaawansowane – pogoda i długość dnia

Rozdział III – kampania na Śląsku i Łużycach w sierpniu 1813r.
Wstęp
3.1.    Mapa kampanii
3.2.    Skala czasowa kampanii
3.3.    Cele kampanii
3.4.    Wystawianie armii
3.5.    Generałowie
3.6.    Zdolności specjalne armii i wykupione ulepszenia
3.7.    Umacnianie pozycji
3.8.    Zaopatrzenie
3.9.    Bitwy informacje podstawowe i bitwa awangard
3.10.    Uzupełnienia strat
3.11.    Zwycięstwo w kampanii
3.12.    Pogoda
3.13.    Ney źle rozumie rozkaz
3.14.    Zmiany w dowodzeniu
3.15.    Walka innymi korpusami

Rozdział IV – nowe zasady do gry
POJEDYNCZE NOWE ZASADY
4.1.    Pozostawianie jednostek „w gotowości” i manewrowanie po ruchach
4.2.    Wydzielanie pojedynczych batalionów piechoty i podstawek jazdy
4.3.    Atak pozorowany
ALTERNATYWNE ZASADY ROZKAZÓW DO BW-N
4.4.    Informacje wstępne
4.5.    System podstawowy
4.6.    Wydawanie rozkazów
4.7.    Rodzaje rozkazów
4.8.    Indywidualne rozkazy dla pojedynczych pułków i batalionów
4.9.    Czas obowiązywania rozkazów
4.10.    Aktywowanie pułków
4.11.    Przekazywanie pułków innym dowódcom dywizji
4.12.    Rozkazy wydane w pierwszej turze
4.13.    Zdejmowanie znaczników rozkazów
4.14.    Charakter generałów dywizji
4.15.    Śmierć, ucieczka, lub niewola generałów dywizji
4.16.    Alternatywne zasady dotyczące walk w terenie zabudowanym
4.17.    Alternatywne zasady dotyczące walk w lasach
UZUPEŁNIENIE ZASAD DOTYCZĄCYCH ARTYLERII
4.18.    Zasady podstawowe oraz manewrowanie armatami
4.19.    Amunicja i jej zużycie
4.20.    Pociągi artyleryjskie i uzupełnianie amunicji
4.21.    Wycofywanie artylerii i pociągów artyleryjskich z bitwy
ZASADY KOMPONOWANIA AWANGARD
4.22.    Wstęp
4.23.    Nowe zasady komponowania awangard w dodatku „Orły nad Kaczawą” i w podręczniku głównym
ROZSTAWIANIE TERENU
4.25.    Uwagi dotyczące rozstawiania terenu
4.26.    Losowanie inicjatywy
4.27.    Losowanie miejsca bitwy

Rozdział V – scenariusz dla bitwy nad Kaczawą
5.1.    Słowo wstępne
5.2.    Teren bitwy i jego zasady specjalne
5.3.    Dodatkowe zasady specjalne scenariusza
5.4.    Ordre de bataille
5.5.    Bitwa nad Kaczawą – scenariusze hipotetyczne
5.6.    Punktacja, cele i ustalenie zwycięstwa

onk1-cropb

Po Kaczawie priorytetem jest BW-Lee (zapraszamy na gry testowe na Falkonie), o którym niedługo podamy też nowe informacje.

Reklamy

Jedna uwaga do wpisu “Orły nad Kaczawą – premiera na Falkonie”

Skomentuj

Wprowadź swoje dane lub kliknij jedną z tych ikon, aby się zalogować:

Logo WordPress.com

Komentujesz korzystając z konta WordPress.com. Wyloguj / Zmień )

Zdjęcie z Twittera

Komentujesz korzystając z konta Twitter. Wyloguj / Zmień )

Zdjęcie na Facebooku

Komentujesz korzystając z konta Facebook. Wyloguj / Zmień )

Zdjęcie na Google+

Komentujesz korzystając z konta Google+. Wyloguj / Zmień )

Connecting to %s