Mam przyjemność podzielić się z Wami kilkoma ostatnimi informacjami, dotyczącymi prac nad systemem:
1. W najbliższą sobotę rozegramy kolejną bitwę, oczywiście będzie też fotorelacja. Właściwie ostatnie testy pokazały, że mechanika jest już praktycznie zamknięta, chociaż cały czas pojawia się sporo drobnych szczegółów, np. przechodzenie przez strumienie itp.
2. Informacja, która ucieszy wiele osób interesujących się naszym systemem. Rozpoczęły się prace nad batalionową wersją gry, która zostanie wydana jednocześnie z brygadową. W tej mniejszej wersji, jeden cm planszy to będzie 33 metry terenu, a jedna tura to 10 minut. Większa część mechaniki zostanie wprost przeniesiona z wersji brygadowej, ale z pewnymi zmianami. Opracowałem ostatnio modyfikację zasad walki i chciałbym w najbliższym czasie ją wypróbować. Najważniejsza różnica jest taka, że w wersji batalionowej, w miarę strat będą zdejmowane podstawki! W wersji brygadowej są tylko znaczniki, a tutaj będzie także zdejmowanie podstawek – rozbitych batalionów. W jaki sposób będzie to funkcjonowało i czy sprawdzi się „w praniu” to wykażą dopiero testy.
Zmienią się również zasięgi dowodzenia, reszta pozostanie bez większych zmian. Co najważniejsze jednak, w tej skali będzie można użyć modeli terenu!
Poniżej wklejam kilka zdjęć z dawnych testów, które przebiegały w tej skali. Większość modeli była jeszcze wtedy niepomalowana, więc wybaczcie ich wygląd:
3. Właśnie dotarła informacja, że zamówienie na Austriaków jest gotowe do wysłania, zatem wkrótce na polach bitew pojawią się kirasjerzy, szwoleżerowie, grenzerzy i artyleria Ferdynanda I 🙂